Carbohidratii

 

Carbohidratii sau glucidele sunt particule mici de zahar si reprezinta principala sursa de energie a corpului.  Glucoza in cantitate mare este depozitata sub forma de glicogen in ficat si in cantitati mici in muschi.

Foarte multa lume stie ca glucidele ingrasa si adopta diete low-carb, gen Atkins, Dukan..etc . Pentru ca glucidele retin apa in organism, atunci cand adoptam o dieta low-carb , in prima faza sesizam o pierdere in greutate. Daca dieta se tine pe o perioada mai mare de timp, i se adauga si un program de exercitii fizice, se va obtine si o reducere a tesutului adipos nu doar o pierdere a apei.

Carbohidratii reprezinta in jur de 50-55% din alimentatia noastra zilnica insa depinde din ce surse ii consumam.

|Retineti, grasimea corporala se realizeaza prin excedent caloric, nu prin glucide, cu alte cuvinte, mancati mai mult decat aveti nevoie. Carbohidratii de care aveti nevoie sunt cei cu indice glicemic mic, nu fugiti de orezul integral. Citesc in multe reviste de can-can sa nu folositi orezul. Din proprie experienta va spun ca greu mananci 100 gr de orez la 2 mese. 100 gr de orez contin in jur de 350 calorii, pe cand un corn cu ciocolata in jur de 450 calorii. O portie de orez cu piept de pui si broccoli are in jur de 350 calorii si ai mancat ceva de calitate cu nutrientii necesari.

Carbohidratii sunt de doua feluri: simpli( rai) si complecsi (buni).

– carbohidratii simpli – pe scurt, contin zahar si sau faina alba. Exemple: paine, prajituri, dulciuri, sucuri, produse de patiserie,..

– aceste alimente sunt pline de zahar si au foarte putini micronutrienti- vitamine, minerale-

  • li se mai spune calorii goale pentru ca nu aduc niciun aport caloric
  • exceptie o fac fructele care contin vitamine si minerale

-carbohidratii complecsi sunt cei pe care ar trebui sa-i consumi cel mai mult. Acum mai facem si exceptii ca o viata avem si o pizza, o saorma, o prajitura din cand in cand , nu fac nimic rau. Ideea de retinut este ca regula sa fie alimentele sanatoase si din cand in cand sa gusti si din celelalte. Ca sa-ti fie usor cauta alimentele cu index glicemic pana in 50 si axeaza-te pe ele. Cateva exemple de carbohidrati complecsi buni: orezul brun, paste integrale, fulgi de ovaz, fasolea, cartofii.

Spor la mancat lucruri sanatoase iar daca vrei sfatul unui expert, la Sky Fitness, sala de fitness, aerobic din Doamna Ghica, Colentina , gasiti un antrenor si nutritionist calificat.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s