Grasimile sau lipidele

Pentru o alimentatie echilibrata , grasimile nu trebuie inlaturate. Exista mai multe tipuri de grasimi:

-saturate sau solide – unt, margarina hidrogenata, grasimea de palmier sau cocos

-mononesaturate sau lichide la temperatura camerei insa devin vascoase atunci cand sunt tinute in frigider- uleiul de masline

-polinesaturate sau lichide – uleiul de peste si toate uleiurile vegetale

In alimentatia noastra trebuie introduse toate aceste tipuri de grasimi pentru ca ele furnizeaza corpului sute de tipuri de acizi grasi. Hai sa vedem cateva beneficii ale lor:

  • uleiul de porumb si cel de floarea soarelui contin omega 6- un acid gras esential
  • uleiul de soia, nuci, seminte de in, reprezinta o sursa de omega 3 vegetala, cu efect antiinflamator
  • peste gras de apa rece( hamsie, macrou, sprot, hering, somon, sardina), este foarte bogat in acizi grasi esentiali tip omega 3
  • grasimile mononesaturate aflate in fructele oleaginoase( migdale, caju, fistic, nuci) cresc HDL( colesterolul bun)  in timp ce grasimile polinesaturate scad LDL( colesterolul rau).

 

Tipuri de grasimi:

 

  • saturate
  • nesaturate
  • monosaturate
  • acizi grasi
  • acizi grasi esentiali
  • acizi grasi trans
  • omega-3 si omega-6
  • grasimi partial hidrogenate.

Un gram de grasime elibereaza in corp 9 calorii, fata de 1 gr de carbohidrati sau proteina care ne furnizeaza 4 calorii fiecare. Retineti ca grasimile nesaturate sunt cele bune ele ajutandu-ne sa reducem si nivelul colesterolului din corp. Ca regula, grasimile care trebuie evitate sunt cele saturate, ele avand un mare efect negativ asupra corpului deoarece pot bloca arterele. Despre uleiurile partial hidrogenate sau grasimi artificiale saturate, putem spune ca sunt complet nesanatoase.

Cantitatea de grasimi consumata zilnic ar trebui sa fie situata in jurul a 30% din caloriile zilnice consumate. NU SCOATE grasimile din alimentatia ta pentru ca ai nevoie de acizi grasi esentiali. Incearca sa pastrezi balanta intre consumul de acizi grasi omega 3 si acizii grasi omega 6.

Sfaturi multe gasiti pe siteul salii Sky Fitness sala de aerobic | fitness din Voluntari | Colentina.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s